Zaterdag 13 oktober 2018 12:23 uur
Vorstenbosch
Ontvang updates voor Vorstenbosch
In december vroeg Vorstenbosch-info.nl zich af “Wanneer en waar komt De Hand weer terug?” die tijdelijk in Dinther op de werf zou zijn opgeslagen. De Stichting Dorpsraad liet bij monde van Leo Somers weten daar werk van te maken. Naar nu blijkt is De Hand niet meer en als oud puin afgevoerd. De gemeente vond de kwaliteit van de beton slecht. Helaas is de Dorpsraad daar vooraf niet in gekend. Er is dus geen gelegenheid geweest om vanuit het dorp restauratie of herstel van het kunstwerk op zich te nemen. Dat is heel jammer. Zoals in december al aangegeven was een plek voor De Hand bij de nieuwe gymzaal een mooi nieuw symbool voor de inwoners van Vorstenbosch die de handen uit de mouwen staken voor een multifunctionele Stuik. De gemeente wil wel overwegen om op deze plek een nieuw kunstwerk te plaatsen.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Vorstenbosch