Dinsdag 10 december 2019 om 15:56
Bericht afkomstig van Twitter
UMCG
Ontvang updates voor UMCG
De oude en de nieuwe traumahelikopter van het UMCG zien er nagenoeg hetzelfde uit. Alleen het ‘kenteken’ is anders. Op de oude staat PH-MMT en op de nieuwe heli, waarmee vanaf maandag wordt gevlogen, PH-DOC. Een ander wezenlijk verschil: op de nieuwe prijkt niet langer ADAC, maar alleen nog ANWB.
De Duitse zusterorganisatie van de ANWB exploiteerde jarenlang de traumahelikopter in Noord-Nederland. Daarmee is het nu gestopt. De ANWB, die al de overige drie traumahelikopters in Nederland exploiteerde, is in het gat gesprongen.
Bekijk de oorspronkelijke tweet
Bekijk het volledige bericht waarnaar verwezen wordt
Dit bericht is gevonden op Twitter en hoeft niet afkomstig te zijn van een 112 hulpdienst.
Bekijk alle 112 en Twitter meldingen in UMCG
Meld je dan GRATIS aan voor de Oozo Alert service voor UMCG
Instellen
© 2012 - 2026 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement XS SM MD LG