Vrijdag 13 juni 2014 13:12 uur
Ewijk
Ontvang updates voor Ewijk
Ewijk - Een transportbedrijf uit Oss heeft donderdagavond een boete van ruim 1300 euro opgelegd gekregen omdat ze een oplegger lieten rijden die een wiel miste. De politie haalde de combinatie donderdagavond 12 juni op de A50 bij Ewijk van de weg na diverse meldingen van getuigen.
Diverse verontruste weggebruikers meldden die avond bij de
politie dat er een trekker met oplegger over de A50 richting Ewijk reed, waarvan
een wiel ontbrak. Bij Ewijk werd de combinatie aangetroffen. Van de oplegger
bleek inderdaad een achterwiel te missen. De as was met spanbanden provisorisch
vastgezet aan het chassis.
Ondeugdelijke remmen
Bij nadere controle bleek zowel het remsysteem als de vering van
de oplegger ook ondeugdelijk. De oplegger werd veilig gesteld en mag voorlopig
niet de weg op. De Roemeense chauffeur vertelde de defecte oplegger in Zwolle te
hebben opgehaald om hem over te brengen naar Oss en was zich niet bewust van de
gevaarzetting. Tegen de chauffeur is ook proces-verbaal opgemaakt vanwege
gevaarlijk rijgedrag.
(2014056657)
Bekijk al het lokale nieuws van Ewijk