Dinsdag 13 augustus 2019 17:16 uur
Westmaas
Ontvang updates voor Westmaas
WESTMAAS – Enkele essen langs de N489 kunnen misschien toch blijven staan. Dat is de uitkomst van een gesprek met de provincie over de bomenkap vanwege groot onderhoud aan de N489. Onlangs ontving wethouder Harry van Waveren een petitie van bewoners tegen de geplande bomenkap. Naar aanleiding van de petitie ging de gemeente hier opnieuw over in gesprek met de provincie. Wethouder Harry van Waveren: “Er is in een eerder stadium zorgvuldig naar gekeken en het aantal te kappen bomen is al eens teruggebracht. Ik waardeer het dat de provincie op ons verzoek opnieuw heeft gekeken. Over 1 boom is met zekerheid te zeggen dat deze kan blijven staan. Daarnaast kijkt de provincie tijdens de werkzaamheden of 6 andere bomen ook gespaard kunnen blijven. Het risico dat ze weg moeten blijft, als tijdens de werkzaamheden wordt vastgesteld dat de wortels zich te veel hebben verweven in het wegdek.”
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Westmaas