Vrijdag 11 januari 2013 08:46 uur
Ra Groningen
Vechtpartij
Ontvang updates voor Noorddijk
Groningen - De politie heeft vrijdagmorgen twee vechtersbazen in de binnenstad van Groningen aangehouden.
Op de Grote Markt kreeg een 19-jarige jongeman het, om nog
onduidelijke reden, aan de stok met een 20-jarige plaatsgenoot. Het slachtoffer
kreeg en kopstoot van zijn belager en raakte gewond aan zijn gezicht. Hij moest
zich onder doktersbehandeling stellen. De verdachte moest mee naar het
politiebureau en werd ingesloten in het cellencomplex aan de Hooghoudtstraat.
Een uurtje later was het weer raak op de Grote Markt.
Surveillerende agenten zagen dat er voor een café werd gevochten. Nadat de
dienders de partijen hadden gescheiden bleek dat een 19-jarige Zwollenaar een
22-jarige man uit Oudehaske een kopstoot had gegeven. Waarom hij dit had gedaan
bleef onduidelijk. De Fries raakte gewond aan zijn neus en moest zich onder
doktersbehandeling stellen. De 19-jarige vechtersbaas moest ook mee naar het
politiebureau en werd ingesloten. Beide verdachten zullen vandaag worden
gehoord. De slachtoffers doen aangifte bij de politie. De politie stelt een
onderzoek in.
Bekijk al het lokale nieuws van Noorddijk