Maandag 10 december 2012 13:43 uur
Ra Groningen
Overval
Ontvang updates voor Noorddijk
Groningen - Met de aanhouding van twee straatrovers denkt het Roofcoördinatieteam van de Regiopolitie Groningen een gewelddadige straatroof in de stad Groningen te hebben opgelost. De verdachten zijn een 32-jarige man en een 31-jarige vrouw uit Groningen. Bij deze straatroof werd door de verdachten opvallend veel fysiek geweld gebruikt tegen het slachtoffer.
Wat was er gebeurd?
Donderdagmiddag 9 september vond er een beroving op de
Oostersingel in Groningen plaats. Het bleek dat de Groningse bij een bushalte
(nabij het UMCG) stond te wachten toen zij door een man en een vrouw op een
fiets werd aangesproken. De vrouwe eiste direct de mobiele telefoon die het
slachtoffer in haar hand had. Toen het slachtoffer dit weigerde werd zij door
het duo hard en meerdere malen geslagen. De mannelijke straatrover greep het
slachtoffer darbij bij haar keel. De overvallers gingen er vervolgens met de
telefoon van het slachtoffer rennend vandoor. Zij vluchtten het terrein van het
UMCG op. Het slachtoffer raakte gewond maar hoefde zich niet onder
doktersbehandeling te stellen.
Onderzoek
Het Roofcoördinatieteam startte een uitgebreid onderzoek.
Hierbij maakte zij gebruik van veiliggestelde bewakingsbeelden. De beelden
werden vertoond op het YouTubekanaal van Regiopolitie Groningen. In combinatie
van herkenning en een gedegen rechercheonderzoek kon de politie vanmorgen beide
straatrovers in hun woning aan de Pop Dijkemaweg aanhouden.
Verhoor
De komende dagen zullen beide verdachten uitgebreid worden
verhoord. Het onderzoek naar deze gewelddadige straatroof is nog in volle gang.
Bekijk al het lokale nieuws van Noorddijk