Oss pakt wildcrossers nu aan met bestuurlijke maatregel

Vrijdag 20 maart 2026 05:57 uur

Berghem

Ontvang updates voor Berghem

Wildcrossers brengen wandelaars en ruiters in gevaar. Ze beschadigen de natuur en verstoren het wild. Zo slaan reeën op de vlucht door het lawaai. Ze lopen dan de weg op of breken hun poten. Begin van dit jaar is in Herperduin in Oss een wildcrosser opgepakt. De man kreeg niet alleen een boete, maar hem werd ook een last onder dwangsom opgelegd. Dat betekent dat hij bij iedere nieuwe overtreding een hoger bedrag moet betalen. Gemeente Oss wil met deze nieuwe bestuurlijke maatregel de overlast door wildcrossers tegengaan. Dat doen we samen met Samen Sterk in Brabant (SSiB). SSiB zorgt samen met onze eigen groene BOA (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) voor toezicht en handhaving in het buitengebied. Het is een samenwerking van onder andere omgevingsdiensten, gemeenten, politie en provincie Noord-Brabant.

Lees het volledige artikel bij de bron

Bekijk al het lokale nieuws van Berghem

Oss pakt wildcrossers nu aan met bestuurlijke maatregel

Meer meldingen in deze omgeving


Video
Donderdag 25-6-2026
Oss

Binnenlands nieuws
Woensdag 24-6-2026
Berghem

Binnenlands nieuws
Woensdag 24-6-2026
Berghem


Nieuw bedrijf
Juni 2026
Het Reut 20, 5351TA Berghem

Nieuw bedrijf
Juni 2026
Tarwestraat 55, 5351MK Berghem

Binnenlands nieuws
Dinsdag 23-6-2026
Berghem

Direct een e-mail ontvangen bij nieuwe meldingen in deze regio?

Meld je dan GRATIS aan voor de Oozo Alert service voor Berghem

Instellen

Meer nieuws in Berghem

Weten hoe eenvoudig het is om af te vallen? Zonder pillen en smeersels en zonder je in het zweet te werken!
Kijk op eenvoudig-afvallen.nl

© 2012 - 2026 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement