Maandag 4 oktober 2021 07:00 uur
Pernis
Ontvang updates voor Pernis
Pernis, 4 oktober – De actie van Greenpeace Nederland in de Tweede Petroleumhaven bij Pernis is beëindigd. Zo’n 60 actievoerders blokkeerden sinds vanmorgen de toegang tot de grootste olieraffinaderij van Europa. Dat gebeurde met kano’s, rubberboten en het Greenpeaceschip Beluga. De vreedzame actie markeert de start van een Europees burgerinitiatief waarin wordt opgeroepen tot een wet die reclame voor fossiele brandstoffen in de EU verbiedt. Ook een nabijgelegen silo van Shell werd door klimmers van Greenpeace beplakt met misleidende reclames. Rond half een greep de politie in en werden de actievoerders verwijderd en de Beluga in beslag genomen. In totaal zijn er 17 actievoerders aangehouden: 4 kayaktivisten, 2 bemanningsleden van de Beluga en 11 actievoerders bij de silo.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Pernis