Zaterdag 31 januari 2015 17:03 uur
Linnaeusstraat 's-Gravenhage
Drugs
Ontvang updates voor Laakkwartier en Spoorwijk
Den Haag - De brandweer stelde een onderzoek in naar aanleiding van een melding van koolmonoxide in de Linnaeusstraat. Bewoners werden op zaterdagmiddag 31 januari onwel, waarna een portiek werd ontruimd. Daarbij werd een hennepkwekerij aangetroffen. De kwekerij was niet de bron van het gevaarlijke gas, dat bleek een lekkende ketel in de woning van de slachtoffers te zijn.
Bewoners van de portiekwoning belden 112 toen ze zich niet goed
voelden. Ambulancebroeders schoten te hulp en toen ze de woning binnenstapen
gingen meteen hun speciale koolmonoxide melders af. De vier bewoners, een
33-jarige man en 31-jarige vrouw en twee kinderen van 1 en 3 jaar oud, werden
direct uit huis gehaald. Ter controle zijn ze naar het ziekenhuis gebracht.
De brandweer ontruimde het portiek en controleerden alle
woningen om er zeker van te zijn dat er geen andere onwelgeworden slachtoffers
waren. Ze vonden geen andere slachtoffers, maar bij toeval wel een
hennepkwekerij. Het gevaarlijke gas bleek afkomstig te zijn van een lekkende
ketel in de woning van de vier onwelgeworden slachtoffers.
De brandweer luchtte het portiek en toen alles weer veilig was
gingen politieagenten van het hennepteam over tot het ontmantelen van de
kwekerij, die bestond uit zo’n 300 hennepplanten. De politie onderzoekt wie er
verantwoordelijk is voor de wietplantage.
Bekijk al het lokale nieuws van Laakkwartier en Spoorwijk