Maandag 22 december 2025 08:00 uur
De Waal
Ontvang updates voor De Waal
Dat is moeilijk te zeggen welke de eerste was. Ik was als kind vooral veel naar klassieke muziek, mijn ouders namen me vooral mee naar concerten in Doelen in Rotterdam. Maar rond mijn 17e ben ik 3 keer naar theater geweest Lord of the Flies , van het Ro theater, Ten Oorlog van de Blauwe Maandag Compagnie. En ik ben met mijn grootmoeder ergens in die periode naar 19 uur theater in Berlijn geweest. De gehele Faust van Goethe. Faust 1 en Faust 2, door Peter Stein met Bruno Ganz. Drie dagen non-stop theater. Mijn grootmoeder mocht door haar leeftijd op de eerste rij zitten en ik er dus naast. Zij kon beide delen intergraal meelippen omdat ze het al 60 jaar bijna ieder jaar herlas. Daar vielen voor het eerst de schellen van mijn ogen. Ik denk dat daar iets moet ontstaan zijn.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van De Waal