Woensdag 9 mei 2018 13:20 uur
De Groeve
Ontvang updates voor De Groeve
Gedeputeerde Staten van Limburg hebben op 23 april besloten een nieuwe samenwerkingsovereenkomst op te stellen met Sibelco en Natuurmonumenten over de herontwikkeling van de Sibelcogroeve. De basis daarvoor vormt een hernieuwd plan van Sibelco, dat als aanzet dient voor de toekomstige ontgrondingsvergunning. Sibelco komt met dit plan tegemoet aan de wensen van de omgeving: de Mijnsteenberg Oranje Nassau IV blijft volledig behouden en de groeve wordt al vanaf 2020 grotendeels opengesteld voor publiek. Het plan gaat tevens uit van verlenging van zandwinning in de bestaande groeve tot en met 2032.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van De Groeve