Zaterdag 27 juni 2026 00:09 uur
Westervoort
Ontvang updates voor Wijk 00
Een column kan al even borrelen voordat ie daadwerkelijk geschreven wordt. Na twee weken van bijna aanhoudende regen, kwam dan eindelijk de zon. Dus hoorde ik in mijn omgeving de eerste BBQ-geluiden al weer. Degenen die mij persoonlijk kennen, kennen ook mijn gedachten over buiten koken in het algemeen en de BBQ in het bijzonder. Dus had ik het volgende willen schrijven. ‘De zon schijnt. Blijkbaar voor veel mensen hét moment om de veel geprezen BBQ weer eens uit de mottenballen te trekken. Want het is toch altijd ‘zo gezellig’. Persoonlijk begrijp ik die fascinatie voor het buiten koken niet zo. De mens is duizenden jaren bezig geweest om vanaf een kampvuurtje zich zodanig te ontwikkelen dat we de mooiste keukens en kookgereedschappen zouden krijgen. Gasfornuizen, inductie-kookplaten, koken onder of op glas. Niets is ons te dol. Zelfs krachtstroom aan laten leggen voor die inductieplaten.’
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Wijk 00