Vrijdag 26 november 2010 08:00 uur
Saaxumhuizen
Ontvang updates voor Saaxumhuizen
Fruitteler Piet Veldman uit Saaxumhuizen houdt er mee op.43 jaar geleden plantte hij voor het eerst fruitbomen. Nu worden de stammen als brandhout verkocht. Dit jaar haalde hij zijn allerlaatste oogst binnen.Ooit was de fruitteelt in Noord-Groningen een florerende bedrijfstak. Appels, peren en pruimen waren er in overvloed. Maar mede door schaalvergroting en de Europese handel zijn er steeds minder fruittelers in het Noorden.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Saaxumhuizen