Verleende evenementenvergunning, Bassrulers 19 mei 2012, Nieuw-Vossemeer

Donderdag 17 mei 2012

2 adressen, zie onder

Ontvang updates voor Verspreide huizen waaronder Pelsendijk en Rolaf

Op 27 januari 2012, met aanvullingen op 19 maart 2012 en 1 mei 2012, heb ik uw aanvraag ontvangen voor het houden van het muziekevenement bassrulers outdoor event op zaterdag 19 mei 2012. ik heb besloten de evenementvergunning en bijbehorende tijdelijke gebruiksvergunning (seperaat) te verlenen. mijn overwegingen en voorwaarden/bepalingen treft u verderop aan. overwegingenoverwegende is dat er volgens artikel 2:25 van de algemene plaatselijke verordening 2009 (apv) sprake is van een evenement waarvoor een vergunningplicht geldt. wetende dat gezien de ervaringen bij vorige edities geen sprake van een van de weigeringsgronden uit artikel 1:8 van de apv. het evenement vindt plaats in twee evenementententen van 32,5 bij 22,5 meter en van 22 bij 30 meter op een terrein van circa 100 bij 60 meter bij de werkhaven ten noordoosten van de brug over het schelde-rijnkanaal aan de molenweg te nieuw-vossemeer. gezien/gehoord het ingewonnen ambtsadvies, de adviezen van de politie, de brandweer, de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen (ghor) en reeds eerder ingewonnen  adviezen van de ggd; kennis genomen van de met verzoeker en politie op 23 november 2011 gemaakte afspraken. op 24 oktober 2011 is besloten de politieinzet te bepalen op basis van de editie 2010. in die zin dat voor wat betreft gebruik en handel van drugs zero-tolerance beleid uitgedragen zal worden. en dat tussen politie en organisator afspraken zijn gemaakt over de zaken die door de organisator geplaatst moeten worden om de controle op drugs mogelijk te maken (bijv. voor drugshonden). verder gelet op artikel 4:6 van de apv met die wetenschap dat uit voorgaande geluidsmetingen is gebleken dat de gestelde geluidsnorm niet wordt overschreden.besluit2k music voornoemd, hierna te noemen “vergunninghouder”, de gevraagde vergunning te verlenen, zulks onder de volgende voorschriften, bepalingen en regels. bijgaande, gewaarmerkte, plattegrondtekening maakt onlosmakelijk onderdeel uit van deze vergunning. voorschriften, bepalingen en regelsalgemeen 1. het dance-event zal niet aanvangen vóór 13.00 uur en niet later dan  01.00 uur geheel zijn gestopt; het muziekprogramma dient te stoppen om  uiterlijk 00.30 uur; 2. het geluidsniveau ter plaatse van de gevel van geluidsgevoelige  bestemmingen mag niet meer bedragen dan 70 db(a). het is niet uitgesloten  dat op deze normen gecontroleerd zal worden;3. er mogen op de openbare weg geen auto’s of andere voertuigen worden  geparkeerd;4. vergunninghouder dient te zorgen voor de aanwezigheid van minimaal  4 gediplomeerde ehbo-ers waarvan er 2 kunnen worden ingezet voor  looppatrouilles; ehbo-ers dienen globale kennis te hebben over fysieke en  psychische verschijnselen t.a.v. alcohol- en drugsmisbruik; de tijdens het  evenement verplicht aan te stellen ehbo-coördinator dient zijn/haar 06-nummer  door te geven aan ghor, mevrouw j. hogewoning, via het e-mailadres j.hogewoning@ghormwb.nl  of 076-5282854 (rechtstreeks); 5. vergunninghouder dient voor aanvang van het evenement contact op te nemen  met het politieteam mark en dintel, telefoon 0900 8844 voor het maken van  nadere afspraken; 6. door of namens vergunninghouder dient gedurende de tijd dat de tent voor  publiek is geopend, voldoende toezicht te worden gehouden op een ordelijk  verloop van het hierin plaatshebbende evenement. de norm is 1 beveiliger op de  100 te verwachten bezoekers;7. het gebruik van glas en houten bierblaadjes in de feesttent is vanuit  veiligheidsoverwegingen/ter voorkoming van besmetting met infectieziekten niet  toegestaan; 8. alle door of vanwege de politie, de commandant brandweer of een daartoe  bevoegde ambtenaar te geven aanwijzingen of bevelen dienen stipt en  onmiddellijk te worden opge-volgd;9. het voor controle nodig geachte personeel dient te allen tijde te worden  toegelaten;10. de bereikbaarheid en de toegankelijkheid van het evenememententerrein voor ambulances en overige (geneeskundige) hulpverleningsvoertuigen dient  gegarandeerd te worden door een aan- en afvoerroute van minimaal 3 meter  breed en 4,2 meter hoog aan te houden;11. bij spoedgevallen dient het evenemententerrein gedurende het hele evenement  goed en gemakkelijk bereikbaar te blijven voor ambulances; de opgeroepen  ambulances dient aan de openbare weg opgevangen te worden;  b. inrichting van de tent12. er dient een voorziening te zijn voor het opvangen en afvoeren van het  afvalwater;13. om oververhitting en andere schadelijke of onwenselijke c.q. schadelijke effecten  te voorkomen dient vergunninghouder te zorgen voor een goede  temperatuursregulatie in en beluchting van de tent;14. vergunninghouder dient te zorgen voor de aanwezigheid van gratis beschikbaar  gesteld koud - en eventueel warm - stromend drinkwater dat betrokken dient te  worden van het waterleidingbedrijf;15. de kwaliteit van het water mag door het distributiesysteem, dat dient te voldoen  aan kiwa-beoordelingseisen niet worden verminderd (doorspoelen, reinigen,  desinfecteren, geen dode einden/stagnatie doorstroming);16. gelet op legionellabesmetting kunnen aanvullende voorschriften met betrekking  tot de drinkwatervoorziening worden gesteld; algemene richtlijnen met  betrekking tot legionellapreventie zijn bijgevoegd;17. het is vanwege toxicologische en microbiologische aspecten alleen toegestaan  de drink-watervoorziening rechtstreeks aan te sluiten op een  brandblusvoorziening, mits er wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:   -  er moet vooraf overleg gepleegd worden met het waterleidingbedrijf; zij     kunnen inschatten wat de eventuele risico’s zijn, hoe lang de leiding is vanaf    de brandkraan naar het leidingwaternet en hoelang het water hierin heeft     stilgestaan;  - er mogen in het drinkwater geen voor de mens schadelijke micro-organismen     voorkomen; het waterleidingbedrijf kan evt. adviseren om de leidingen vooraf     door te spoelen en watermonsters af te nemen;18. vergunninghouder dient te zorgen voor voldoende voor mannen en vrouwen  gescheiden, voldoende verlichte sanitaire voorzieningen in en rond de feesttent  waaronder ten minste 5 damestoiletten en 5 herentoiletten; van deze laatste  mogen er ten hoogste 2 bestaan  uit urinoirs;19. naast het in het vorige voorschrift bepaalde dient vergunninghouder, rekening  houdend met gehandicapte bezoekers en bezoekers op leeftijd, te zorgen voor  speciale toiletfaciliteiten;20. de beschikbare toiletten dienen regelmatig geïnspecteerd en schoongemaakt te  worden aan de hand van een vooraf opgesteld schoonmaakschema;21. bij het gebruik van chemische toiletten dient er een deugdelijke voorziening te  worden getroffen voor het ledigen van die toiletten; lozing op openbaar water is  niet toegestaan;22. in de onmiddellijke nabijheid van een toilet dient een wasbak met tappunt  aanwezig te zijn; bij gegroepeerde toiletvoorzieningen kan de verhouding 1 op 4  worden gehanteerd met steeds  een afronding naar boven (dus 1, 2, 3, 4  toiletten 1 wasbak en 5 toiletten 2 wasbakken);23. er dient te worden voorzien in een aparte, afgesloten ehbo-opvangruimte en  een hiervan te onderscheiden cooldown- of rustruimte dicht bij de ingang de  feesttent, a¬l¬waar in ¬a¬lle rust medische hulp geboden kan worden;24. er dient een duidelijke bewegwijzering richting ehbo-ruimte in de tent te worden  aangebracht; 25. in (de directe nabijheid van) de ehbo-post dienen hulpverleners de beschikking  te hebben over stromend water en toiletten en dienen hulpmiddelen zoals  ehbo-materialen, tafel, stoelen, dekens, plastic bekers, handdoeken, emmer(s),  brancard, verlichting, communicatiemiddelen en registratiemateriaal direct  voorhanden te zijn;26. in de tent dient een telefoontoestel aanwezig te zijn ter alarmering van de  hulpverlenende diensten (brandweer, politie, ambulancedienst); c. overig27. voorzieningen met bak- en braadinrichtingen, kantinewagens e.d. dienen  conform de richtlijnen van de brandweer, de heer r. van den kieboom, telefoon  (0167) 54 34 36 te worden opgesteld; bak- en braadinrichtingen dienen minimaal  7,5 meter van de gevel van de tent te worden geplaatst;28. vergunninghouder dient ter voorkoming van voedselinfecties de voedselvoorraad  in koelkasten op te slaan en pas vlak voor consumptie hier uit te halen; in die  gevallen dat tijdens het evenement voedsel wordt bereid en ter consumptie  wordt aangeboden dienen afdoende maatregelen ter garantie van de hygiëne te  worden getroffen;29. door of namens vergunninghouder dient enkele dagen voor aanvang van het  evene¬ment contact te worden opgenomen met het drugs informatie en  monitoring systeem (dims), telefoon (030) 29 711 00, over actuele  waarschuwingscampagnes met betrekking tot gevaarlijke pillen of andere drugs;30. met betrekking tot de hygiëne dient een choonmaakprotocol/schoonmaakrooster  te worden gehanteerd;31. uiterlijk om 12.00 uur van de laatste werkdag vóór aanvang van het evenement  dient vergunninghouder aan de politie door te geven wie tijdens voornoemd  evenement de verantwoordelijke persoon is en hoe zij deze kan bereiken;32. indien het evenement geen doorgang zal vinden of indien de aanvangs- en/of  eindtijden zullen worden gewijzigd, dient vergunninghouder ten minste op de in  het vorige voorschrift genoemde datum vóór 12.00 uur de teamchef van het  politieteam mark en dintel alsmede mevrouw a. ferket-van ooi van de afdeling  publiekszaken / vergunningen, telefoon (0167) 54 34 26 hiervan in kennis te  stellen;33. vergunninghouder is verplicht de redelijkerwijs mogelijke maatregelen te nemen  teneinde te voorkomen, dat de gemeente dan wel derden ten gevolge van het  gebruik van de bij dit besluit verleende vergunning schade lijden;34. vergunninghouder dient zich te verzekeren tegen aansprakelijkheid voor  eventuele schade voort¬vloeiende uit het gebruik maken van deze vergunning;35. dit besluit of een afschrift daarvan dient te allen tijde in de evenemententent  aanwezig te zijn en door vergunninghouder op verzoek van de politie, brandweer  of een ambtenaar van de gemeente steenbergen te worden getoond;36.   bij niet naleving van voormelde voorschriften en bepalingen, ook de  voorschriften genoemd in de bijlagen (richtlijnen bakken en braden, legionella,  ehbo, hygiëne, extreme hitte) en de gemaakte afspraken tijdens voornoemde  evaluatie - met name ten aanzien van het voorkomen en bestrijden van  drugsgerelateerde zaken - komt deze vergunning onmiddellijk en in haar geheel  te vervallen.  legesvoor de betaling van de leges ad €138,00 zal u binnenkort een acceptgirokaart van ons ontvangen. het bedrag is vastgesteld in de tarievental behorende bij de legesverordening 2012. verrichten van werkzaamheden (artikel 2.3.4 brandbeveiligingsverordening 2000)bij het verrichten of doen verrichten van onderhouds-, her¬stellings-, wijzigings- of sloopwerkzaamheden in, op, aan en rond de feesttent, waarbij stoffen als bedoeld in de regeling bouwbesluit brandveiligheid (stcrt. 1992, nr. 104), alsmede artikel ii van de regeling tot wijzi¬ging (stcrt. 1992, nr. 188), of gereed¬schappen worden ge¬bruikt, waarvan het gebruik aanleiding kan geven tot het ontstaan van brand, moeten voldoende maatregelen zijn getrof¬fen tegen het ontstaan van brand. over het verrichten van dergelijke werkzaamheden en de uitvoeringswijze daarvan dient u contact op te nemen met de brandweer, 0167-54 34 36. opmerking (ehbo-post)mocht de organisatie gebruik maken van de ehbo-post van de ghor, dan dient dit tijdig te worden aangevraagd via het ghor-secretariaat, telefoon (076) 5282850. bezwaarclausulede beschikking treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking. tegen het besluit kan binnen zes weken na bekendmaking bezwaar worden aangetekend bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 6, 4650 aa steenbergen. het bezwaarschrift moet worden ondertekend en bevat tenminste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt en de gronden van het bezwaar. voorlopige voorzieninghet indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. hebben u of derde belanghebbenden er veel belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kan een voorlopige voorziening worden gevraagd bij de voorzieningenrechter van de rechtbank breda, sector bestuursrecht, postbus 90006, 4800 pa breda. De betreffende lokatie ligt in de wijk Nieuw-Vossemeer in de buurt Verspreide huizen waaronder Pelsendijk en Rolaf. De betrokken overheidsinstantie is Gemeente Steenbergen en is gevestigd op Buiten de Veste te Steenbergen Nb.

Bekijk alle bekendmakingen in Verspreide huizen waaronder Pelsendijk en Rolaf

Overheidsinstantie betrokken bij evenementenvergunning

Instantie
Gemeente Steenbergen
Contact e-mail adres
info@gemeente-steenbergen.nl
E-mail adres
info@gemeente-steenbergen.nl
Telefoon
140167
Bezoekadres
Buiten de Veste, 4652 GA STEENBERGEN NB
Correspondentie adres
Postbus 6, 4650 AA STEENBERGEN NB

Adres(sen) waar evenementenvergunning betrekking op heeft

Molenweg
4681RA Nieuw-Vossemeer

Steenbergen

Meer meldingen in deze omgeving

112 melding
Donderdag 14-8-2025 om 19:48
Molenweg, 4681RA Nieuw-Vossemeer

112 melding
Donderdag 14-8-2025 om 19:48
Molenweg, 4681RA Nieuw-Vossemeer

112 melding
Donderdag 14-8-2025 om 19:48
Molenweg, 4681RA Nieuw-Vossemeer

112 melding
Donderdag 14-8-2025 om 19:48
Molenweg, 4681RA Nieuw-Vossemeer

112 melding
Vrijdag 8-8-2025 om 18:23
Rijksweg, Nieuw-Vossemeer

112 melding
Vrijdag 8-8-2025 om 18:21
Rijksweg, Nieuw-Vossemeer

112 melding
Vrijdag 8-8-2025 om 18:19
Rijksweg, Nieuw-Vossemeer

112 melding
Vrijdag 8-8-2025 om 18:19
Rijksweg, Nieuw-Vossemeer

Direct een e-mail ontvangen bij nieuwe meldingen in deze regio?

Meld je dan GRATIS aan voor de Oozo Alert service voor Verspreide huizen waaronder Pelsendijk en Rolaf

Instellen

Weten hoe eenvoudig het is om af te vallen? Zonder pillen en smeersels en zonder je in het zweet te werken!
Kijk op eenvoudig-afvallen.nl

Meer nieuws in Verspreide huizen waaronder Pelsendijk en Rolaf

© 2012 - 2025 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement