Zaterdag 11 april 2026 18:15 uur
Heemskerk
Ontvang updates voor Heemskerk
Marcel Post probeerde na de wedstrijd van Harkemase Boys tegenover ADO ’20 zijn emoties te temperen en liet zichzelf een korte adempauze na de 2-0 nederlaag in Heemskerk. Volgens de trainer werd het duel, gefloten door Tim Visser, vooral bepaald door veel kaarten en fysiek spel; vooral na rust deelde de arbiter regelmatig gele kaarten uit — Harkemase kreeg in die fase zes keer geel, inclusief twee gele kaarten voor Joris Adams die hem rood opleverden. Post kreeg zelf ook een kaart nadat hij het veld op liep om zijn spelers bij de scheidsrechter vandaan te houden. Sportief gezien meende Post dat zijn ploeg lange tijd de betere kansen had — onder andere een grote kans van Rik de Boer en een latkogel van Adams — maar halverwege de tweede helft verloor Harkemase de controle toen doelman Tuur de Vries een corner ongelukkig wegwerkte en ADO kort daarna ook de 2-0 maakte. Door die vroege tegentreffer en de rode kaart was de wedstrijd beslist. Post benadrukte dat het team het seizoen zo goed mogelijk wil afsluiten en ook blijft kijken naar de kansen in de derde periode en de ontwikkeling richting volgend seizoen.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Heemskerk