Man aangehouden na bestoken 1-1-2 centrale

Vrijdag 14 april 2017 14:14 uur

Amer Zwolle

Drankmisbruik

Ontvang updates voor Aalanden-Midden

Zwolle - Een 36-jarige man uit Zwolle is gisteren aangehouden omdat hij in de loop van de dag en -avond ruim 20 keer de meldkamer van de politie belde en centralisten uitschold. Het was de tweede keer in een paar dagen tijd dat de man hiervoor aangehouden werd.

De man was vermoedelijk onder invloed van alcohol toen hij de telefoontjes pleegde, zo bleek toen agenten hem op zijn adres ophaalden. De man is vandaag verhoord en ook beoordeeld door een arts. De man heeft een dagvaarding gekregen en zal zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Strafbaar

Het doen van valse 1-1-2 meldingen is strafbaar. Dit soort telefoontjes belasten onnodig de telefoonlijnen van de Meldkamer Oost-Nederland. In het ergste geval kunnen deze bellers een nadelige invloed hebben op hoe snel we mensen die echt in nood zijn of snel politie willen spreken bij heterdaad situaties  te woord kunnen staan. Misbruik wordt daarom altijd aangepakt.

Bekijk al het lokale nieuws van Aalanden-Midden

Man aangehouden na bestoken 1-1-2 centrale

Meer meldingen in deze omgeving

112 melding
Zaterdag 20-6-2026 om 14:49
Amer, Zwolle

112 melding
Zaterdag 20-6-2026 om 00:41
Zijpe, Zwolle

112 melding
Woensdag 17-6-2026 om 19:09
Huibertplaat, Zwolle

Nieuw bedrijf
Juni 2026
Geleen 36, 8032GB Zwolle

Nieuw bedrijf
Juni 2026
Roer 8, 8032GG Zwolle

112 melding
Donderdag 11-6-2026 om 20:01
Dobbe, Zwolle

Nieuw bedrijf
Juni 2026
Amer 61, 8032GM Zwolle

112 melding
Vrijdag 29-5-2026 om 18:10
Dobbe, Zwolle

Direct een e-mail ontvangen bij nieuwe meldingen in deze regio?

Meld je dan GRATIS aan voor de Oozo Alert service voor Aalanden-Midden

Instellen

Meer nieuws in Aalanden-Midden

Weten hoe eenvoudig het is om af te vallen? Zonder pillen en smeersels en zonder je in het zweet te werken!
Kijk op eenvoudig-afvallen.nl

© 2012 - 2026 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement