Een overzicht van prachtige historische foto's en ander oud beeldmateriaal gemaakt tussen 1750 en heden uit postcodegebied 9641KG.
Op 20 mei 1983 liet Jonker door toenmalig staatssecretaris J.F. Scherpenhuizen een nieuwe geautomatiseerde container-kraan in gebruik nemen. Deze kraan verving de oude kraan uit 1968. De portaalkraan werd gebruikt om containers van de wagons op vrachtwagens te plaatsen en andersom
Op het voormalige containeroverslagterrein van Jonker had men de beschikking over diverse transportmiddelen om containers te vervoeren, te laden en te lossen. Naast een portaalkraan zijn er ook heftrucks die elke maat container zonder moeite verplaatsen. Het voormalige terrein wordt nu gebruikt passagiersvervoer te behoeve van de lijn Veendam Groningen
Portaalkraan op het voormalige overslagterrein van Jonker. Met deze kraan was het mogelijk om containers rechtstreeks over te plaatsen op vrachtauto's. Het gehele bedrijf is verplaatst naar het nieuwe railservicecentrum aan het AGW Kanaal
Op 21 november 1968 werd de eerste containerkraan geplaatst door de Nederlandse Spoorwegen op het spoorwegemplacement van Jonker. het vervoer per container nam in de zestiger jaren een grote vlucht en Jonker haakte daar perfect op in door container overslag aan d te bieden. De kraan werd later door Jonker overgenomen Op 20 mei 1983 liet Jonker door toenmalig staatssecretaris J.F. Scherpenhuizen een nieuwe geautomatiseerde container-kraan in gebruik nemen. Deze kraan verving de oude kraan uit 1968. De portaalkraan werd gebruikt om containers van de wagons op vrachtwagens te plaatsen en andersom
Het voormalige station van de NOLS gezien vanaf de Parallelweg. Met de bouw werd in 1909 begonnen en werd geopend op 1 augustus 1910. Het is het enige station van de lijn Zuidbroek – Ter Apel die niet in slopershanden is gevallen. Tegenwoordig wordt het station gebruikt als halte van de STAR die een stoomtrein laat rijden tussen Veendam Stadskanaal en Musselkanaal. De opname werd gemaakt nav. een fotowedstrijd genaamd; Wat moet weg wat moet blijven
Op het voormalige containeroverslagterrein van Jonker had men de beschikking over diverse transportmiddelen om containers en goederen te vervoeren, te laden en te lossen. Hier een voorbeeld van het vervoer van losse opleggers per spoor. Op de plaats van aankomst werd de oplegger door een andere trekker weer verder vervoerd. Het voormalige terrein wordt nu gebruikt passagiersvervoer te behoeve van de lijn Veendam Groningen
Op 20 mei 1983 liet Jonker door toenmalig staatssecretaris J.F. Scherpenhuizen een nieuwe geautomatiseerde containerkraan in gebruik nemen. Deze kraan verving de oude kraan uit 1968. De portaalkraan werd gebruikt om containers van de wagons op vrachtwagens te plaatsen en andersom
De oprijlaan van kwekerij Kuiper aan het Beneden Oosterdiep in Veendam met op de achtergrond een spoorwegemplacement.
Artistieke opname van spoorwagons op het voormalige spoorwegemplacement van Jonker. Het bedrijf verhuisde in 1995 naar en nieuwe locatie waardoor het rangeerterrein leeg achterbleef. Sinds 2011 wordt een deel van het voormalige terrein gebruikt door de nieuwe spoorverbinding van Veendam naar Groningen
Een complete vrachtauto op een spoorwagon.
Een spoorwegemplacement met opgekuilde onderstammen.
Meld je dan GRATIS aan voor de Oozo Alert service voor Veendam en omgeving station
Instellen
© 2012 - 2025 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement XS SM MD LG