Oud beeldmateriaal uit Groenekan

Onze beeldbank met historische foto's is inmiddels gevuld met meer dan een miljoen foto's, daterend vanaf ongeveer 1750 tot heden. Kijk snel welke foto's en ander oud beeldmateriaal wij hebben gevonden in Groenekan.

1750

Maandag 17 oktober 2022

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-05-1965 - 31-05-1965

Gezicht op de spoorwegovergang in de spoorlijn Utrecht-Amersfoort in de Voordorpsedijk bij Blauwkapel.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-05-1965 - 31-05-1965

Afbeelding van een voorbij rijdende trein op de spoorwegovergang in de spoorlijn Utrecht-Amersfoort in de Voordorpsedijk bij Blauwkapel.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-05-1965 - 31-05-1965

Afbeelding van het bord "Wacht tot het rode licht gedoofd is. Er kan nog een trein komen." bij de spoorwegovergang in de spoorlijn Utrecht-Amersfoort in de Voordorpsedijk bij Blauwkapel, met op de achtergrond een voorbijrijdende trein.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-05-1965 - 31-05-1965

Afbeelding van een AKI (Automatische Knipperlicht Installatie) bij de spoorwegovergang in de spoorlijn Utrecht-Amersfoort in de Voordorpsedijk bij Blauwkapel, met op de achtergrond een voorbijrijdende trein.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-05-1965 - 31-05-1965

Afbeelding van een voorbij rijdende trein (mat. 1954, plan P van de N.S.) op de spoorwegovergang in de spoorlijn Utrecht-Amersfoort in de Voordorpsedijk bij Blauwkapel.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-01-1953 - 31-12-1953

Afbeelding van de electrische locomotief nr. 1117 (serie 1100) van de N.S. met een kolentrein bij (vermoedelijk) het spoorknooppunt Blauwkapel (Blauwkapel-Oost / Voordorpsedijk) bij Utrecht.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
02-06-1965

Gezicht op de met AHOB's beveiligde spoorwegovergang in de Voordorpsedijk te Blauwkapel (gemeente Utrecht), vanaf de Bastionweg, met een passerende trein.
N.B. Dit was de eerste spoorwegovergang in Nederland die met Automatische Halve Overwegbomen (AHOB's) werd beveiligd.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
02-06-1965

Gezicht op de spoorwegovergang in de Voordorpsedijk te Blauwkapel (gemeente Utrecht), vanaf de Bastionweg.
N.B. Dit was de eerste spoorwegovergang in Nederland die met Automatische Halve Overwegbomen (AHOB's) werd beveiligd.

Zondag 16 oktober 2022

Foto uit Blauwkapel van 1954
01-09-1954 - 30-09-1954

Gezicht op de spoorbaan bij Blauwkapel (spoorlijn Utrecht-Amersfoort) tijdens vernieuwingswerkzaamheden, met geheel rechts de spooraansluiting naar de beenzwartfabriek van de wed. Smits.

Foto Voordorpsedijk te Blauwkapel
01-01-1940 - 31-12-1944

Afbeelding van het bord "einde snelheidsbeperking, maximum snelheid 125 km./u." van de N.S. bij het spoorknooppunt Blauwkapel bij Utrecht, met rechts op de achtergrond Blokpost Blo (Blauwkapel Oost) en de spoorwegovergang in de Voordorpsedijk.

Foto uit Blauwkapel van 1982
01-01-1982 - 31-12-1982

Afbeelding van een wegwerker van de N.S. tijdens werkzaamheden aan de bekabeling langs het spoor tussen Utrecht C.S. en Blauwkapel.

Foto uit Blauwkapel van medio 1965
02-06-1965

Afbeelding van een electrisch treinstel Mat. 1954 (plan Q, Hondekop) van de N.S. bij Blauwkapel.

Foto uit Blauwkapel van medio 1965
02-06-1965

Afbeelding van een electrisch treinstel Mat. 1954 (plan P, Hondekop) van de N.S. bij Blauwkapel.

Foto uit Blauwkapel van 1960
01-01-1960 - 31-12-1970

Afbeelding van een electrisch treinstel mat. 1936 van de N.S. bij Blauwkapel.

Foto uit Blauwkapel van medio 1981
12-06-1981

Afbeelding van de diesel-electrische locomotief nr. 2234 (serie 2200/2300) van de N.S. met de stoomlocomotief nr. 3737 (serie 3700/3800) van het Nederlands Spoorwegmuseum bij Blauwkapel.

De foto is gepubliceerd in De Koppeling, nr. 819 (26 juni 1981), p. 4.

© 2012 - 2025 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement