Nog altijd 24,9% vooroorlogse woningen in Groningen slecht geïsoleerd

Dinsdag 23 juni 2026 08:01 uur

Groningen

Ontvang updates voor Groningen

Groningen – De energieprijzen liggen al jaren hoog. Toch zijn veel Groningse vooroorlogse woningen nog altijd slecht geïsoleerd. Van de huizen van vóór 1945 heeft 24,9% energielabel F of G, echte energieslurpers dus. Dat blijkt uit onderzoek van Independer op basis van de energielabelregistratie van de RVO. Vooral in Pekela, Stadskanaal en Westerwolde valt nog flink wat winst te behalen. In deze gemeenten staan naar verhouding de meeste slecht geïsoleerde oude woningen.

Lees het volledige artikel bij de bron

Bekijk al het lokale nieuws van Groningen

Nog altijd 24,9% vooroorlogse woningen in Groningen slecht geïsoleerd

Meer meldingen in deze omgeving

112 melding
Dinsdag 23-6-2026 om 11:48
Kluisgat, Groningen


Binnenlands nieuws
Dinsdag 23-6-2026
Groningen

Binnenlands nieuws
Dinsdag 23-6-2026
Groningen


Binnenlands nieuws
Dinsdag 23-6-2026
Groningen

Binnenlands nieuws
Dinsdag 23-6-2026
Groningen

Binnenlands nieuws
Dinsdag 23-6-2026
Groningen

Direct een e-mail ontvangen bij nieuwe meldingen in deze regio?

Meld je dan GRATIS aan voor de Oozo Alert service voor Groningen

Instellen

Meer nieuws in Groningen

Weten hoe eenvoudig het is om af te vallen? Zonder pillen en smeersels en zonder je in het zweet te werken!
Kijk op eenvoudig-afvallen.nl

© 2012 - 2026 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement