Dinsdag 23 juni 2026 08:01 uur
Groningen
Ontvang updates voor Groningen
Groningen – De energieprijzen liggen al jaren hoog. Toch zijn veel Groningse vooroorlogse woningen nog altijd slecht geïsoleerd. Van de huizen van vóór 1945 heeft 24,9% energielabel F of G, echte energieslurpers dus. Dat blijkt uit onderzoek van Independer op basis van de energielabelregistratie van de RVO. Vooral in Pekela, Stadskanaal en Westerwolde valt nog flink wat winst te behalen. In deze gemeenten staan naar verhouding de meeste slecht geïsoleerde oude woningen.
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Groningen