Maandag 1 juni 2026 15:38 uur
Haarlem
Ontvang updates voor Haarlem
De afgelopen periode is hard gewerkt aan een nieuw coalitieakkoord voor Haarlem door D66 met PRO en CDA. Daarin presenteert de fractie van D66 Haarlem na een selectieproces haar twee kandidaat-wethouders voor het nieuwe college: Bas van Leeuwen en Meryem Çimen. Fractievoorzitter Steven Jonker licht toe: “Wij zijn trots om als D66 Haarlem twee sterke kandidaten te mogen presenteren. Bas is ervaren en heeft zich de afgelopen jaren laten zien als toegankelijk bestuurder die hart heeft voor het onderwijs en bijvoorbeeld initiatief heeft genomen voor verantwoord smartphonegebruik op Haarlemse scholen. Meryem is net zoals Bas geboren en getogen Haarlemse en een echte dossiervreter met een nononsense instelling. En voor het eerst in de Haarlemse geschiedenis zijn met haar ook Haarlemmers met een migratieachtergrond en specifiek Turkse Nederlanders in het college van burgemeester en wethouders vertegenwoordigd.â€
Lees het volledige artikel bij de bron
Bekijk al het lokale nieuws van Haarlem