Oud beeldmateriaal uit Coevorden

Onze beeldbank met historische foto's is inmiddels gevuld met meer dan een miljoen foto's, daterend vanaf ongeveer 1750 tot heden. Kijk snel welke foto's en ander oud beeldmateriaal wij hebben gevonden in Coevorden.

1750

Maandag 10 oktober 2022

Foto de Verlengde Hoogeveensevaart te Zwinderen
27-03-1947

Tram met locomotief 13 van de E.D.S. ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ) langs de Hoogeveense Vaart tussen Geesbrug en Zwinderen nabij de Joh. Post brug. De achterstands locomotief is geleverd door Hohenzollern A.G. te Düsseldorf, in 1924 aan de E.D.S.

Foto de Geserweg te Oosterhesselen
30-03-1947

Tramlocomotief 26, van de E.D.S. ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij ) met enkele personenrijtuigen en een goederenwagon bij de tramkruising te Oosterhesselen. Locomotief 26, aangeschaft in 1906 door de D.S.M. ( Dedemsvaartsche Stoomtramweg Maatschappij ) geleverd door de machinefabriek Breda te Breda, heeft dienstgedaan tot het einde van het tramtijdperk in 1947. Rechts staat een benzinepomp.

Foto de Verl Hoogeveense Vaart te Zwinderen
27-03-1947

Goederentram, met twee personenrijtuigen, van de E.D.S. ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij ) langs de Verlengde Hoogeveensche Vaart tussen Geesbrug en Zwinderen. De locomotief nummer 13, een achterstandslocomotief in dienst gekomen in 1924 bij de E.D.S. en geleverd door Henschel & Sohn te Cassel. Op de voorgrond een brug waarop een auto staat te wachten.

Foto de de Loo te Coevorden
27-04-1947

Na het beëindigen van de tramexploitatie op 31 maart 1947, reed er nog eenmaal een extra tram van de EDS ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ) tussen Coevorden en Zweeloo voor het vervoer van voetbalsupporters. Hier op de Loo te Coevorden op de weg terug van Zweeloo naar Coevorden. Op de achtergrond rechts de Rooms Katholieke Begraafplaats.

Foto de Krimweg te Coevorden
1941

Drie locomotieven voor de locomotieven loods van de E.D.S. Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij, aan de Krimweg te Coevorden. Tot de fusie in 1936 was dit van de DSM, Dedemsvaartsche Stoomtramweg Maatschappij. De locomotieven 101, 103 en de 104 zijn in 1916 geleverd aan de DSM door de fabriek van Henschel & Sohn te Cassel en hebben tot het einde van het tramtijdperk in 1947 dienst gedaan.

Foto de Edveensweg te Oosterhesselen
27-03-1947

Tramlocomotief 16, een achterstandslocomotief, van de E.D.S. ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij ) te Hoogeveen, met personenrijtuig en enkele goederenwagons bij de tramkruising te Oosterhesselen. Locomotief 16, aangeschaft in 1924 door de E.D.S. is geleverd door Hohenzollern A.G. te Düsseldorf en heeft dienstgedaan tot het einde van het tramtijdperk in 1947.

Foto de Hoofdstraat te Dalen
27-04-1947

Na het beëindigen van de tramexploitatie op 31 maart 1947, reed er nog eenmaal een extra ram van de EDS ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ) tussen Coevorden en Zweeloo voor het vervoer van voetbalsupporters. Hier in de Hoofdstraat te Dalen op de weg terug van Zweeloo naar Coevorden.

Foto de Edveensweg te Oosterhesselen
1941

Conducteur H.J. Biemans en machinist H. Lucas voor de tram van de EDS te Oosterhesselen ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ). De tram was onderweg van Assen naar Coevorden.

Foto de Verlengde Hoogeveensevaart te Zwinderen
27-03-1947

Tram met locomotief 13 van de E.D.S. ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ) bij de tramhalte te Zwinderen. Op de achtergrond de boerderij van Rigterink. De achterstands locomotief is geleverd door Hohenzollern A.G. te Düsseldorf, in 1924 aan de E.D.S. Een vrachtschip passeert de brug over de Verlengde Hoogeveense Vaart te Zwinderen.

Foto de Verl Hoogeveense Vaart te Oosterhesselen
31-03-1947

Locomotief 27 ( de Dedemsvaart ) van de EDS ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij ) te Hoogeveen; een voormalige DSM locomotief; Dedemsvaartsche Stoomtramweg Maatschappij te Dedemsvaart ) op de laatste dag van exploitatie 31 maart 1947 op de trambrug over de Verlengde Hoogeveense Vaart te Oosterhesselenbrug. De tram komt vanuit de richting Coevorden.

Foto de Burgemeester de Kockstraat te Oosterhesselen
1941

Kruispunt van tramwegen te Oosterhesselen met rechts locomotief nummer 17 van de E.D.S. Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen. De locomotief is in 1924 geleverd door Hohenzollern A. G. te Dusseldorf en heeft dienst gedaan tot 1940. Links een wagen voor vervoer van personen. Op de achtergrond is nog een tram zichtbaar. De personen op de foto zijn niet bekend.

Foto de Verlengde Hoogeveensevaart te Zwinderen / Geesbrug
27-03-1947

Tram met locomotief 13 van de E.D.S. ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ) tussen Geesbrug en Zwinderen nabij de Joh. Post brug. De achterstands locomotief is geleverd door Hohenzollern A.G. te Düsseldorf, in 1924 aan de E.D.S.

Foto de Krimweg te Coevorden
1941

Drie locomotieven voor de locomotieven loods van de E.D.S. Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij, aan de Krimweg te Coevorden. Tot de fusie in 1936 was dit van de DSM, Dedemsvaartsche Stoomtramweg Maatschappij. De locomotieven 101, 103 en de 104 zijn in 1916 geleverd aan de DSM door de fabriek van Henschel & Sohn te Cassel en hebben tot het einde van het tramtijdperk in 1947 dienst gedaan.

Zwart-wit foto de Geserweg te Oosterhesselen
07-1941

Twee trams van de E.D.S ( Eerste Drentsche Stoomtramweg-Maatschappij te Hoogeveen ) voor de kruising, gescheiden door de goederentram uit Hoogeveen, te Oosterhesselen. De machinist links in de locomotief is G. Braam. Op de achtergrond de kerk.

Foto uit Coevorden van medio 1948
27-02-1948

Het laatste transport van vier locomotieven van de EDS ( Eerste Drentsche Stoomtramweg Maatschappij te Hoogeveen ) van Dedemsvaart naar Coevorden hier in de omgeving van Dedemsvaart.

© 2012 - 2025 OOZO.nl - info@oozo.nl - Gegevens verwijderen? | Disclaimer | Privacy statement